Nieuws

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Kampen Marketing gaat nieuwe bedrijven en inwoners werven

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Vanaf 1 januari start Kampen Marketing met de acties om ondernemers en mensen die willen verhuizen attent te maken op Kampen als aantrekkelijke vestigingslocatie. Sinds de oprichting van de citymarketingorganisatie lag de focus vooral op het verleiden van recreanten en toeristen om voor Kampen te kiezen. Dit valt te lezen in het marketingplan dat op www.kampenmarketing.nl is gepubliceerd.Hartelijke HanzestadHet de nieuwbouwplannen voor woonwijken in de gemeente en de beschikbare kavels bij de Zuiderzeehavens is er volop ruimte voor nieuwe inwoners en ondernemers in Kampen volgens citymarketeer Roeland Tameling: “niet alleen bezoekers zijn welkom in Kampen, ook voor nieuwe bewoners en bedrijven leggen we de rode loper uit. En ondertussen vergeten we de mensen die al voor Kampen gekozen hebben natuurlijk niet. De huidige inwoners en ondernemende organisaties leggen we graag zo goed mogelijk in de watten. Ook voor hen willen we een hartelijke Hanzestad zijn.”Campagneteam Om dit te bereiken werkt de stichting Kampen Marketing samen met allerlei partijen, waaronder het Evenementen Platform Kampen, Tourist Info,  Ondernemersplatform De Hanze, OVK en de Gemeente Kampen. Voor de uitvoering van het marketingplan zet Kampen Marketing een campagneteam van ervaren professionals uit de stad in. In het campagneteam werken onder meer Brugmedia, Machelp en Pankra nauw met elkaar samen. Het volledige team en het marketing actieplan zijn te vinden op de website www.kampenmarketing.nl.Ambitie De afgelopen jaren hebben veel mensen naast het campagneteam hun steentje bijgedragen aan de promotie van Kampen. Roeland Tameling: “We kregen fikse kortingen bij de inkoop van spullen in Kampen, hebben adverteerders, sponsors en een nieuwe mediapartner geworven en veel producten en diensten gratis gekregen van betrokken ondernemers. Zonder die hulp hadden we veel minder bereikt dan nu en ik ben al die mensen dus hartstikke dankbaar voor hun bijdrage aan de stadspromotie”. Ook in 2018 hoopt Kampen Marketing gebruik te kunnen maken van de tijd, kennis en andere middelen die ondernemers en overige organisaties willen investeren in hun stad. “Afgelopen jaar bedroeg de waarde daarvan meer dan € 40.000,- en we streven in 2018 naar cofinanciering van activiteiten ter waarde van € 50.000,-“, aldus Tameling die namens Kampen Marketing de activiteiten coördineert.
Lees verder

De beste wensen

Champagnemomentje

De beste wensen

Op 8 januari 2018 viert het Kampen Marketing Koffiemomentje haar eerste verjaardag. Dat vieren we ... met champagne! Daarnaast is het dé gelegenheid om iedereen die betrokken is bij de marketing van onze hartelijke Hanzestad een gelukkig nieuw jaar te wensen.Bovendien starten we met dit Kampen Marketing Champagnemomentje ook officieel het nationale themajaar ‘Nederland Waterland’. En het herdenkingsjaar ‘100 jaar Zuiderzeewet’, dat naadloos binnen dat kader past. En het Europees Erfgoedjaar. In Kampen sluit het allemaal op elkaar aan en daar zijn we trots op.Kortom: meer dan voldoende aanleiding om 8 januari om 9.00 uur naar De Eenhoorn te komen en elkaar daar te ontmoeten. Jullie zijn bij deze allemaal van harte uitgenodigd. Wil je zeker zijn dat er genoeg champagne voor je koud staat? Meld je dan aan via: http://bit.ly/2iMRNCP.
Lees verder

Nog geen foto?
Neem contact op met de webredactie om een foto toe te voegen!

Emiel Kuijpers draagt stokje over aan Roeland Tameling

Emiel Kuijpers is gestart als marketingmanager bij Brainport (regio Eindhoven) en werkt Roeland Tameling de komende maanden in als zijn opvolger bij Kampen Marketing. Tameling moet de ingezette marketingstrategie doorzetten en uitbouwen. Het behalen van optimaal rendement uit evenementen zoals Kerst in Oud Kampen en de Internationale Hanzedagen 2017 is daarbij een bijzonder aandachtspunt.Kansen met de HanzelijnFrans Holleman, voorzitter van de stichting: ”2017 wordt een bijzonder jaar voor onze Hanzestad. Er is veel werk te doen en we zijn blij dat we met Roeland verder kunnen gaan op de ingeslagen weg. We danken Emiel hartelijk voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe, uitdagende baan”. De kersverse citymarketeer Roeland Tameling sluit daarop aan: “de samenwerking tussen hele verschillende partijen in Kampen en daarbuiten vormt een stevige basis die tot prachtige resultaten kan leiden. De komende maanden gaan we met elkaar aan de slag om een Kampen app te kunnen lanceren, zoveel mogelijk voordeel te halen uit de Hanzedagen in juni en natuurlijk werken we mee met de internationale promotie van de toeristische Hanzestedenlijn” aldus Roeland Tameling.Roeland TamelingMr. Roeland Allard Tameling MC (1973) is directeur bij City Result en werkt ook als citymarketeer in Apeldoorn. Hij is onder meer oprichter van de stichting Netwerk Citymarketing Nederland en heeft gewerkt voor gemeenten als Veenendaal, Gouda, Schouwen-Duiveland, Bergen (NH), Hilversum, Den Haag en Huizen. Daarnaast heeft hij ervaring met regiomarketing, vrijetijdsbeleid en ondernemersondersteuning. Roeland woont met zijn vrouw en zoontje in Leusden.Kansen en kennismakenSamen de mogelijkheden benutten om Kampen nog beter op de kaart te zetten of gewoon eerst eens kennismaken? Bel 06-17453490 of mail r.tameling@kampenmarketing.nl
Lees verder

Samen bereiken we meer!

Spread over Kampen in de Telegraaf

Samen bereiken we meer!

Onlangs hebben we een journalist van de Telegraaf in Kampen ontvangen en laten zien wat de stad te bieden heeft. Dat leverde mooie gratis publiciteit op, want in de editie van zaterdag 9 december stonden er twee full-colour pagina’s met tips over vrijetijdsbesteding in Kampen in de krant.Onder meer de volgende zaken kwamen langs in het artikel ’48 uur in Kampen’: - De Stadsherberg- Chocolaterie de Swaen- De Eenhoorn Koffie & Thee- Trein & Zo- Home of Entertainment- Welkom Thuis by Helleman En natuurlijk de Kamper Kogge met de vrijwilligers in de Taveerne op de KoggewerfHet artikel is hier te downloaden als pdf 1 & pdf 2Dank aan iedereen die mee heeft geholpen aan de geslaagde persontvangst, samen bereiken we meer!
Lees verder

6 februari: Kampen Marketing Koffie Momentje

Iedere 6 weken organiseert Kampen Marketing het Koffie Momentje. Het is een vrijblijvende bijeenkomst waarbij we elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt. De Eenhoorn biedt de locatie en de koffie aan. U bent van harte welkom op 6 februari, 9 uur aan de Oudestraat 103. Ook een mooi moment om Emiel te feliciteren met zijn nieuwe baan en kennis te maken met Roeland!Even aanmelden via r.tameling@kampenmarketing.nl is wel handig, alvast dank daarvoor.
Lees verder

Strategisch meerjarenplan

Marketingplan Kampen Marketing 2018

Strategisch meerjarenplan

Het strategisch meerjarenplan en het marketing actieplan van de stichting Kampen Marketing is gepubliceerd. Het document is hier te downloaden als pdf.In de periode 2015 - 2017 lag de nadruk op toeristische marketing, maar de Gemeenteraad heeft in haar Perspectiefnota in het voorjaar van 2017 aangegeven dat Kampen Marketing nu aan de slag kan gaan met marketingacties voor (nieuwe) bewoners en bedrijven. We gaan zo samen voor een integrale benadering bij de marketingopgave voor de stad Kampen.Dit plan is daarbij een kompas. Het houdt de citymarketing van Kampen en de organisatie Kampen Marketing op koers. Het is een waakhond, want het beschermt Kampen tegen ondoordachte beslissingen en verleidingen. Het is een toetssteen: het controleert of de goede voornemens ook inderdaad worden gerealiseerd. Maar het is vooral een hulpmiddel. Het structureert gesprekken met interne en externe partijen. Want citymarketing doe je samen. Doen jullie mee?
Lees verder

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

Kampen steekt gedupeerden aangepaste trein dienstregeling hart onder de riem

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

De verbinding Zwolle Stadshagen – Kampen is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Vele duizenden inwoners van de Zwolse nieuwbouwwijk kunnen daardoor niet met een directe treinreis naar Kampen. Om hen te helpen is een 24 uurs WhatsApp Helpdesk ingericht en krijgen ze concrete alternatieven aangereikt van Kampen Marketing.Online klantenservice‘WhatsApp is het meest persoonlijke online servicekanaal ter wereld’, aldus citymarketeer Roeland Tameling. Organisaties als KLM, Coolblue en de Kamer van Koophandel zetten het ook in om klanten van dienst te zijn. Speciaal voor de inwoners van Stadshagen is nu ook een WhatsApp helpdesk geopend. Tameling legt uit hoe het werkt: “Voeg 06-17453490 toe aan het adresboek in uw telefoon. Vervolgens kunt u via WhatsApp al uw vragen over bijvoorbeeld de bereikbaarheid vanuit Stadshagen stellen, maar ook als u over andere dingen wilt chatten zit ons webcare team voor u klaar. We zijn tenslotte hartelijke Hanzestad, ook voor mensen die niet in Kampen of Stadshagen wonen.”
Lees verder
Een concept van: Pankra, Leuk Geregeld & MacHelp