Nieuws

Voor toeristische ondernemers

Innovatievoucher t.w.v. €6.000,-

Voor toeristische ondernemers

Gastvrij Overijssel lanceert in samenwerking met de provincie een extra innovatieregeling: Het Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO). Deze regeling maakt het mogelijk om ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld: internationalisering, productontwikkeling, innovatie, duurzaamheid en kennisdeling te subsidiëren. Hiervoor worden vouchers ter beschikking gesteld t.w.v. € 6.000,-. Er is ruimte voor maximaal 125 ondernemers. Meer informatie is te vinden op de website van Gastvrij Overijssel.
Lees verder

Door ondernemerskoepel De Hanze

Uitnodiging ondernemersraad

Door ondernemerskoepel De Hanze

Ondernemerskoepel de Hanze nodigt alle ondernemers uit de gemeente Kampen uit voor eerste ondernemersraadMaandag 5 maart 2018 organiseert Ondernemerskoepel de Hanze de eerste ondernemersraad voor alle ondernemers uit de gemeente Kampen. Het thema van deze middag is ‘Het ondernemersklimaat in Kampen’. Wat moet er gebeuren om er voor te zorgen dat uw bedrijf in de gemeente Kampen blijft? Wat gaat goed en wat kan beter? Alle ondernemers uit Kampen worden van harte uitgenodigd om hierover samen met de betrokken wethouder en elkaar te praten en te zoeken naar antwoorden op dit vraagstuk.Deze eerste ondernemersraad wordt georganiseerd door Ondernemerskoepel de Hanze die hierbij de samenwerking heeft gezocht met de Gemeente Kampen, Kampen Marketing, de OVK, VOC en ICK. De missie van de ondernemerskoepel is de kracht van alle Kamper ondernemers bundelen en hierbij de verbinding te zoeken met de politiek, de regio, kennis en maatschappelijke initiatieven en deze samenwerking te professionaliseren. Op deze manier kunnen op een overkoepelend niveau verbindingen worden gelegd en heeft de gemeente één aanspreekpunt. Ondernemerskoepel de Hanze is er niet alleen voor ondernemers die aangesloten zijn bij een vereniging maar juist voor alle ondernemers binnen de gemeente Kampen. Van groot-, midden- en kleinbedrijf tot ZZP’ers en van binnenstad tot industrieterrein en van Kamperveen tot Kamperzeedijk. Het motto is: “iedere ondernemer is lid!” Daarbij wordt voortdurend de samenwerking gezocht met de verschillende ondernemersorganisaties waaronder de VOC, ICK en OVK en met strategische partners als Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.
Lees verder

Discussie over Kamper Tourist Giftcard

Op internet barst de discussie los over de ‘Kamper Tourist Giftcard’ die vorige week werd geintroduceerd door Tourist Info Kampen en Julius Media. “Wat is nu het verschil tussen een gewone envelop en deze kaart?” en “Dit is toch gewoon een envelop van 50 cent?”, roepen de critici op facebook en twitter. Bedenker Julius Hartman geeft ze volmondig gelijk: “Dat is natuurlijk ook zo. Maar 50 cent is heel weinig voor het plezier dat je mensen geeft als ze ontdekken dat ze een cadeaubon krijgen die nooit verloopt, die je uit kunt geven waar je maar wilt, en aan wat je maar wilt. En dat het dan toch een cadeaubon is, daar moeten mensen met gevoel voor humor toch echt even om lachen.” “Waarom staat er ‘reading’ of ‘shopping’ op een bon waar gewoon geld in zit?” is ook veelgehoorde kritiek door de reageerders op internet. Hartman: “Dat is juist het mooi. Net als met een cadeaubon laat je wel even weten dat je nagedacht hebt over een persoonlijk cadeautje voor de ontvanger, maar geef je diegene toch ruimte om het geld uit te geven aan iets dat hij of zij echt nodig heeft”.
Lees verder

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Kampen Marketing gaat nieuwe bedrijven en inwoners werven

Marketingplan voor Kampen gepubliceerd

Vanaf 1 januari start Kampen Marketing met de acties om ondernemers en mensen die willen verhuizen attent te maken op Kampen als aantrekkelijke vestigingslocatie. Sinds de oprichting van de citymarketingorganisatie lag de focus vooral op het verleiden van recreanten en toeristen om voor Kampen te kiezen. Dit valt te lezen in het marketingplan. Hartelijke HanzestadHet de nieuwbouwplannen voor woonwijken in de gemeente en de beschikbare kavels bij de Zuiderzeehavens is er volop ruimte voor nieuwe inwoners en ondernemers in Kampen volgens citymarketeer Roeland Tameling: “niet alleen bezoekers zijn welkom in Kampen, ook voor nieuwe bewoners en bedrijven leggen we de rode loper uit. En ondertussen vergeten we de mensen die al voor Kampen gekozen hebben natuurlijk niet. De huidige inwoners en ondernemende organisaties leggen we graag zo goed mogelijk in de watten. Ook voor hen willen we een hartelijke Hanzestad zijn.”Campagneteam Om dit te bereiken werkt de stichting Kampen Marketing samen met allerlei partijen, waaronder het Evenementen Platform Kampen, Tourist Info,  Ondernemersplatform De Hanze, OVK en de Gemeente Kampen. Voor de uitvoering van het marketingplan zet Kampen Marketing een campagneteam van ervaren professionals uit de stad in. In het campagneteam werken onder meer Brugmedia, Machelp en Pankra nauw met elkaar samen. Het volledige team en het marketing actieplan zijn te vinden op de website www.kampenmarketing.nl.Ambitie De afgelopen jaren hebben veel mensen naast het campagneteam hun steentje bijgedragen aan de promotie van Kampen. Roeland Tameling: “We kregen fikse kortingen bij de inkoop van spullen in Kampen, hebben adverteerders, sponsors en een nieuwe mediapartner geworven en veel producten en diensten gratis gekregen van betrokken ondernemers. Zonder die hulp hadden we veel minder bereikt dan nu en ik ben al die mensen dus hartstikke dankbaar voor hun bijdrage aan de stadspromotie”. Ook in 2018 hoopt Kampen Marketing gebruik te kunnen maken van de tijd, kennis en andere middelen die ondernemers en overige organisaties willen investeren in hun stad. “Afgelopen jaar bedroeg de waarde daarvan meer dan € 40.000,- en we streven in 2018 naar cofinanciering van activiteiten ter waarde van € 50.000,-“, aldus Tameling die namens Kampen Marketing de activiteiten coördineert.
Lees verder

De beste wensen

Champagnemomentje

De beste wensen

Op 8 januari 2018 viert het Kampen Marketing Koffiemomentje haar eerste verjaardag. Dat vieren we ... met champagne! Daarnaast is het dé gelegenheid om iedereen die betrokken is bij de marketing van onze hartelijke Hanzestad een gelukkig nieuw jaar te wensen.Bovendien starten we met dit Kampen Marketing Champagnemomentje ook officieel het nationale themajaar ‘Nederland Waterland’. En het herdenkingsjaar ‘100 jaar Zuiderzeewet’, dat naadloos binnen dat kader past. En het Europees Erfgoedjaar. In Kampen sluit het allemaal op elkaar aan en daar zijn we trots op.Kortom: meer dan voldoende aanleiding om 8 januari om 9.00 uur naar De Eenhoorn te komen en elkaar daar te ontmoeten. Jullie zijn bij deze allemaal van harte uitgenodigd. Wil je zeker zijn dat er genoeg champagne voor je koud staat? Meld je dan aan via: http://bit.ly/2iMRNCP.
Lees verder

Nog geen foto?
Neem contact op met de webredactie om een foto toe te voegen!

Emiel Kuijpers draagt stokje over aan Roeland Tameling

Emiel Kuijpers is gestart als marketingmanager bij Brainport (regio Eindhoven) en werkt Roeland Tameling de komende maanden in als zijn opvolger bij Kampen Marketing. Tameling moet de ingezette marketingstrategie doorzetten en uitbouwen. Het behalen van optimaal rendement uit evenementen zoals Kerst in Oud Kampen en de Internationale Hanzedagen 2017 is daarbij een bijzonder aandachtspunt.Kansen met de HanzelijnFrans Holleman, voorzitter van de stichting: ”2017 wordt een bijzonder jaar voor onze Hanzestad. Er is veel werk te doen en we zijn blij dat we met Roeland verder kunnen gaan op de ingeslagen weg. We danken Emiel hartelijk voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe, uitdagende baan”. De kersverse citymarketeer Roeland Tameling sluit daarop aan: “de samenwerking tussen hele verschillende partijen in Kampen en daarbuiten vormt een stevige basis die tot prachtige resultaten kan leiden. De komende maanden gaan we met elkaar aan de slag om een Kampen app te kunnen lanceren, zoveel mogelijk voordeel te halen uit de Hanzedagen in juni en natuurlijk werken we mee met de internationale promotie van de toeristische Hanzestedenlijn” aldus Roeland Tameling.Roeland TamelingMr. Roeland Allard Tameling MC (1973) is directeur bij City Result en werkt ook als citymarketeer in Apeldoorn. Hij is onder meer oprichter van de stichting Netwerk Citymarketing Nederland en heeft gewerkt voor gemeenten als Veenendaal, Gouda, Schouwen-Duiveland, Bergen (NH), Hilversum, Den Haag en Huizen. Daarnaast heeft hij ervaring met regiomarketing, vrijetijdsbeleid en ondernemersondersteuning. Roeland woont met zijn vrouw en zoontje in Leusden.Kansen en kennismakenSamen de mogelijkheden benutten om Kampen nog beter op de kaart te zetten of gewoon eerst eens kennismaken? Bel 06-17453490 of mail r.tameling@kampenmarketing.nl
Lees verder

Samen bereiken we meer!

Spread over Kampen in de Telegraaf

Samen bereiken we meer!

Onlangs hebben we een journalist van de Telegraaf in Kampen ontvangen en laten zien wat de stad te bieden heeft. Dat leverde mooie gratis publiciteit op, want in de editie van zaterdag 9 december stonden er twee full-colour pagina’s met tips over vrijetijdsbesteding in Kampen in de krant.Onder meer de volgende zaken kwamen langs in het artikel ’48 uur in Kampen’: - De Stadsherberg- Chocolaterie de Swaen- De Eenhoorn Koffie & Thee- Trein & Zo- Home of Entertainment- Welkom Thuis by Helleman En natuurlijk de Kamper Kogge met de vrijwilligers in de Taveerne op de KoggewerfHet artikel is hier te downloaden als pdf 1 & pdf 2Dank aan iedereen die mee heeft geholpen aan de geslaagde persontvangst, samen bereiken we meer!
Lees verder

6 februari: Kampen Marketing Koffie Momentje

Iedere 6 weken organiseert Kampen Marketing het Koffie Momentje. Het is een vrijblijvende bijeenkomst waarbij we elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt. De Eenhoorn biedt de locatie en de koffie aan. U bent van harte welkom op 6 februari, 9 uur aan de Oudestraat 103. Ook een mooi moment om Emiel te feliciteren met zijn nieuwe baan en kennis te maken met Roeland!Even aanmelden via r.tameling@kampenmarketing.nl is wel handig, alvast dank daarvoor.
Lees verder

Strategisch meerjarenplan

Marketingplan Kampen Marketing 2018

Strategisch meerjarenplan

Het strategisch meerjarenplan en het marketing actieplan van de stichting Kampen Marketing is gepubliceerd. Het document is hier te downloaden als pdf.In de periode 2015 - 2017 lag de nadruk op toeristische marketing, maar de Gemeenteraad heeft in haar Perspectiefnota in het voorjaar van 2017 aangegeven dat Kampen Marketing nu aan de slag kan gaan met marketingacties voor (nieuwe) bewoners en bedrijven. We gaan zo samen voor een integrale benadering bij de marketingopgave voor de stad Kampen.Dit plan is daarbij een kompas. Het houdt de citymarketing van Kampen en de organisatie Kampen Marketing op koers. Het is een waakhond, want het beschermt Kampen tegen ondoordachte beslissingen en verleidingen. Het is een toetssteen: het controleert of de goede voornemens ook inderdaad worden gerealiseerd. Maar het is vooral een hulpmiddel. Het structureert gesprekken met interne en externe partijen. Want citymarketing doe je samen. Doen jullie mee?
Lees verder

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

Kampen steekt gedupeerden aangepaste trein dienstregeling hart onder de riem

WhatsApp Helpdesk voor inwoners Stadshagen

De verbinding Zwolle Stadshagen – Kampen is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Vele duizenden inwoners van de Zwolse nieuwbouwwijk kunnen daardoor niet met een directe treinreis naar Kampen. Om hen te helpen is een 24 uurs WhatsApp Helpdesk ingericht en krijgen ze concrete alternatieven aangereikt van Kampen Marketing.Online klantenservice‘WhatsApp is het meest persoonlijke online servicekanaal ter wereld’, aldus citymarketeer Roeland Tameling. Organisaties als KLM, Coolblue en de Kamer van Koophandel zetten het ook in om klanten van dienst te zijn. Speciaal voor de inwoners van Stadshagen is nu ook een WhatsApp helpdesk geopend. Tameling legt uit hoe het werkt: “Voeg 06-17453490 toe aan het adresboek in uw telefoon. Vervolgens kunt u via WhatsApp al uw vragen over bijvoorbeeld de bereikbaarheid vanuit Stadshagen stellen, maar ook als u over andere dingen wilt chatten zit ons webcare team voor u klaar. We zijn tenslotte hartelijke Hanzestad, ook voor mensen die niet in Kampen of Stadshagen wonen.”
Lees verder