De verbinding Zwolle Stadshagen – Kampen is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Vele duizenden inwoners van de Zwolse nieuwbouwwijk kunnen daardoor niet met een directe treinreis naar Kampen. Om hen te helpen is een 24 uurs WhatsApp Helpdesk ingericht en krijgen ze concrete alternatieven aangereikt van Kampen Marketing.

Online klantenservice
‘WhatsApp is het meest persoonlijke online servicekanaal ter wereld’, aldus citymarketeer Roeland Tameling. Organisaties als KLM, Coolblue en de Kamer van Koophandel zetten het ook in om klanten van dienst te zijn. Speciaal voor de inwoners van Stadshagen is nu ook een WhatsApp helpdesk geopend. Tameling legt uit hoe het werkt: “Voeg 06-17453490 toe aan het adresboek in uw telefoon. Vervolgens kunt u via WhatsApp al uw vragen over bijvoorbeeld de bereikbaarheid vanuit Stadshagen stellen, maar ook als u over andere dingen wilt chatten zit ons webcare team voor u klaar. We zijn tenslotte hartelijke Hanzestad, ook voor mensen die niet in Kampen of Stadshagen wonen.”

Fietsroutes en parkeertips
Zondag 10 december zou station Stadshagen open gaan. Daarom vinden inwoners van Stadshagen vanaf die dag op de website Kampen.nl en op de Facebook pagina ‘Hanzestad Kampen’ (als alternatief voor de treinverbinding) praktische informatie over de leukste en snelste fietsroutes van Stadshagen naar Kampen, over de beste parkeerplekken vanuit de richting Zwolle en over evenementen die de komende weken worden georganiseerd.

Pennen uitdelen
Als bescheiden pleister op de wonde deelt het promotieteam van Kampen Marketing volgende week in de wijk Stadshagen ook meer dan 5.000 pennen met evenementenkalenders uit. “Alle evenementen op de kalender zijn goed per auto en met de fiets bereikbaar”, volgens Tameling. Bij mobiliteitsvragen en behoefte aan meer informatie over de activiteiten in Kampen kan iedereen ook gebruik maken van de WhatsApp helpdesk.
pennen voor Stadshagen