Vanaf 1 januari start Kampen Marketing met de acties om ondernemers en mensen die willen verhuizen attent te maken op Kampen als aantrekkelijke vestigingslocatie. Sinds de oprichting van de citymarketingorganisatie lag de focus vooral op het verleiden van recreanten en toeristen om voor Kampen te kiezen. Dit valt te lezen in het marketingplan.

Hartelijke Hanzestad
Het de nieuwbouwplannen voor woonwijken in de gemeente en de beschikbare kavels bij de Zuiderzeehavens is er volop ruimte voor nieuwe inwoners en ondernemers in Kampen volgens citymarketeer Roeland Tameling: “niet alleen bezoekers zijn welkom in Kampen, ook voor nieuwe bewoners en bedrijven leggen we de rode loper uit. En ondertussen vergeten we de mensen die al voor Kampen gekozen hebben natuurlijk niet. De huidige inwoners en ondernemende organisaties leggen we graag zo goed mogelijk in de watten. Ook voor hen willen we een hartelijke Hanzestad zijn.”

Campagneteam
Om dit te bereiken werkt de stichting Kampen Marketing samen met allerlei partijen, waaronder het Evenementen Platform Kampen, Tourist Info,  Ondernemersplatform De Hanze, OVK en de Gemeente Kampen. Voor de uitvoering van het marketingplan zet Kampen Marketing een campagneteam van ervaren professionals uit de stad in. In het campagneteam werken onder meer Brugmedia, Machelp en Pankra nauw met elkaar samen. Het volledige team en het marketing actieplan zijn te vinden op de website www.kampenmarketing.nl.

Ambitie
De afgelopen jaren hebben veel mensen naast het campagneteam hun steentje bijgedragen aan de promotie van Kampen. Roeland Tameling: “We kregen fikse kortingen bij de inkoop van spullen in Kampen, hebben adverteerders, sponsors en een nieuwe mediapartner geworven en veel producten en diensten gratis gekregen van betrokken ondernemers. Zonder die hulp hadden we veel minder bereikt dan nu en ik ben al die mensen dus hartstikke dankbaar voor hun bijdrage aan de stadspromotie”. Ook in 2018 hoopt Kampen Marketing gebruik te kunnen maken van de tijd, kennis en andere middelen die ondernemers en overige organisaties willen investeren in hun stad. “Afgelopen jaar bedroeg de waarde daarvan meer dan € 40.000,- en we streven in 2018 naar cofinanciering van activiteiten ter waarde van € 50.000,-“, aldus Tameling die namens Kampen Marketing de activiteiten coördineert.